Zoltán Kanovits, konateľ a majiteľ štúdia a digitálnej tlačiarne kanovits print s.r.o. v Dunajskej Strede.
Pred šestnástimi rokmi začínal v Dunajskej Strede s billboardmi, dnes prednáša o digitálnej tlači po celom svete.
Začínal som pred šestnástimi rokmi s prenájmom billboardov a neskôr, sme začali s digitálnou tlačou – najskôr to bol maloformát Xerox a postupne sme dokupovali rôzne technológie pre veľkoplošnú tlač, dokončovacie práce a pod.
„Dnes sme jediný Xerox Premier Partner na Slovensku – v susedných štátoch je ešte jeden v Českej republike, ale v Maďarsku, ani v Rakúsku nie je žiadny.„
Xerox Premier Partnerom má možnosť stať sa ten, kto vlastní Xerox High-End zariadenie a vyrába vďaka nemu inovatívne produkty. V tomto celosvetovom „klube tlačiarov“ je cca 200 spoločností, najmä z Nemecka a USA. „Platíme ročné členstvo, ale dostávame odtiaľ zaujímavé informácie, rešerše a analýzy trhu, smery vývoja a rôzne štatistiky a zdieľajú sa tu aj nápady a skúsenosti ostatných.“
Xerox v rámci tohto programu, organizuje raz ročne svetovú konferenciu – pre každý kontinent zvlášť, v Japonsku je to potom Fuji – Xerox.
„Mňa prvý raz zavolali z Francúzska prednášať o našich produktoch vyrobených na Xerox Iridesse do Portugalska, čo malo veľký úspech a keďže môj webinár, ktorý som pre Xerox pripravil, mal zatiaľ najvyššiu mieru spokojnosti účastníkov akú kedy kto dosiahol (98%), nasledovali ďalšie prednášky v Miláne a Viedni, ako aj v ďalekom Tokiu pre už spomínaný Fuji-Xerox. Dostal som pozvanie na Nový Zéland a do Sydney v Austrálii, ale kvôli pandémii boli konferencie zrušené.“
Prezentoval som našu tlač s pridanou hodnotou, ktorá ide do popredia na celom svete a keďže náš zaujímavý dizajn vnímali pozitívne, Xerox chcel, aby som prednášal a inšpiroval ďalších. V porovnaní s inými svetovými tlačiarmi na Xerox Iridesse máme podstatne menej prechodov, ale máme zas v ponuke neporovnateľne viac druhov kreatívnych papierov. Robíme menej bežných vecí a viac kreatívnych.
Tlačiar v Amsterdame má 2,5 mil. prechodov mesačne, čo je neporovnateľné s nami, ale u nás je veľký výber papierov a technológií, je to ponuka s pridanou hodnotou a znamená edukáciu klientov.
„Vieme a prieskumy to potvrdzujú, že klienti sú ochotní viac zaplatiť za pridanú hodnotu, pretože sú potom úspešnejší.“
Dá sa na Slovensku tlačiť s pridanou hodnotou?
Áno dá sa to!
Od začiatku sa takto prezentujeme a komunikujeme aj napríklad na sociálnych sieťach. Nie sme najlacnejší, ani nerobíme najväčšie obraty, ale prinášame pridanú hodnotu. Samozrejme potrebujeme k životu aj veľkých zákazníkov a ich veľké zákazky, ktoré prinášajú objemy, ale snažíme sa robiť čo najviac zákaziek s pridanou hodnotou.
Pravdaže väčšina klientov používa klasický CMYK, ale je veľký počet klientov, ktorí potrebujú vyniknúť, a hľadajú niečo viac. Aj na agentúry je veľký tlak, aby prinášali svojim klientom nové a progresívne veci. Preto im chceme v tomto pomôcť a ukázať ako sa to dá. O koľko môžu byť úspešnejší, ako sa to prejavuje rôznym použitím papierov a kombinácií technológií. Aby mali progresívne technológie na progresívnych produktoch.
„Veľmi nám v tomto pomáhajú sociálne siete, neustále publikujeme výsledky práce, testov a skúšok a na základe toho sa nám ozývajú zákazníci s objednávkami.“
„Edukujeme. Máme v pláne robiť dni otvorených dverí a kurzy pre agentúry, aby sme zadávateľom ukázali možnosti našich technológií, aby si to všetko vedeli predstaviť. Radi by sme im vysvetlili, ako sa dajú vytvoriť grafické podklady, že sa nemajú báť, dokážu viac očariť klienta a aj klient môže byť úspešnejší – napríklad obalom – je to jedinečná príležitosť na upútanie pozornosti. Nároční klienti už sami žiadajú nové poňatie, s ktorým dokážu viac zarobiť. Máme špičkové technologické vybavenie, vieme tlačiť bielou, striebornou či zlatou, tlačíme metalické odtiene. Na Duple máme parciálne lakovanie s rozlíšením 600 x 600 dpi, s veľmi vysokým nánosom. Ďalej kombinujeme s laserom a lamináciami, možností je naozaj veľa.“
Ak by sme nepridali tú našu pridanú hodnotu, tak by sme boli len jednou z mnohých tlačiarní na Slovensku, ktoré pri dnešnej situácii rozmýšľajú, kde je tá hranica, kedy sa už neoplatí zapnúť stroj.
Napriek dobe, je štartérom nákupného procesu stále tlačený produkt. Stúpa objem personalizovaných tlačovín s pridanou hodnotou.
Budúcnosť?
„Chceme ponúkať globálne. Už sme prišli na to, že je úplne jedno, či kuriérovi dáme košickú adresu, alebo bahrajnskú – doručia to do dvoch dni.“